Hvorfor trenger vi et grønt skifte? Nannestad MDG inviterer til åpent medlemsmøte

Nannestad MDG inviterer til åpent møte for medlemmer og andre interesserte.

Møtet ledes av Kristin Antun, leder i Nannestad MDG og MDGs 2. kandidat til fylkestinget i Akershus.

Hva vil Miljøpartiet De grønne? Hva er sammenhengen mellom de store globale spørsmålene, nasjonal politikk og det vi skal fokusere på mer lokalt? Her oppsummeres en del hovedpunkter, og du vil få bedre forståelse for det grønne skiftet som nå skjer over hele landet, hva MDG ønsker å oppnå i norsk politikk og hvorfor så mange mennesker med forskjellig bakgrunn strømmer til partiet

Øyvind Solum, som er førstekandidat til fylkestinget i Akershus og kommunestyrerepresentant på Nesodden, innleder til samtale. På dette møtet kan du også ta med deg ikke-medlemmer som er nysgjerrig på grønn politikk og lokallaget, selv om det primært er rettet inn mot medlemmer som vurderer å engasjere seg sterkere eller som vil høre litt mer om status for arbeidet i Miljøpartiet De Grønne. Øyvind Solum vil ta for seg en del av de viktigste politiske sakene i MDG, blant annet med utgangspunkt i fylkesprogrammet til Akershus MDG og sakene partiet tenker å fokusere på i valgkampen.

Øyvind Solum vil også fortelle litt om hva det innebærer å sitte i kommunestyret for MDG, og det vil være mulig å oppklare spørsmål både rundt grønn politikk og den konkrete prosessen videre både i lokallag, i lokalpolitikk og i andre deler av det partiet jobber med.

Alle interesserte er hjertelig velkomne. Gi gjerne beskjed om at du kommer, slik at vi kan sørge for at vi har stort nok møterom hvis interessen blir stor.

Øyvind Solum er 1. kandidat for MDG i Akershus